شاهین کریمی مدیر پشتیبانی

مشاوره و پاسخگویی به سوالات قبل از خرید

 09120586680

آشنایی با پرچم هلال اهمر یا پرچم صلیب سرخ

“پرچم صلیب سرخ” یکی از پرچم هایی بود که در طول جنگ جهانی اول برای تشویق حمایت از جنگ منتشر شد. پرچم خدمات صلیب سرخ آمریکا به جوامع مختلفی که از سازمان صلیب سرخ حمایت می کردند اهدا شد.

این پرچم نشان دهنده عضویت صلیب سرخ بود و به عنوان نشانه حمایت از صلیب سرخ نمایش داده شد.

با اضافه شدن اعضا به یک جامعه، صلیب های قرمز کوچک در قسمت سفید پوستر قرار داده شد. هنرمند و تاریخ انتشار مشخص نیست.

با این حال، این پوسترها به احتمال زیاد در سال های 1917-1918 توزیع شده اند. قبل از جنگ، صلیب سرخ یک سازمان کوچک و ناچیز بود که در ایالات متحده مستقر بود، در طول جنگ، آنها پول پس انداز کردند و به کشورهای متخاصم در اروپا کمک کردند.

هنگامی که ایالات متحده وارد جنگ شد، صلیب سرخ با داوطلبان و بودجه دولت غرق شد. جنگ جهانی اول صلیب سرخ را به یک سازمان جهانی تبدیل کرد که قادر به کمک به مردم در سراسر جهان بود.

صلیب سرخ، هلال قرمز و کریستال قرمز نمادهای محافظت هستند

قوانین بین المللی از افرادی که آن ها را می پوشند و ساختمان ها و وسایل حمل و نقلی که آنها را به نمایش می گذارند محافظت می کند.

این افراد بخشی از یک درگیری نیستند – آنها فقط برای کمک به هر کسی که به آن نیاز دارد، آنجا هستند.

سازمان صلیب سرخ جهانی چیست؟

نشان صلیب قرمز – با بازوهایی به طول مساوی در زمینه سفید – یکی از شناخته شده ترین نمادها در جهان است.

نشان صلیب سرخ یک علامت کمک اولیه یا پزشکی نیست. این یک نماد مذهبی یا سیاسی نیست و یک آرم عمومی نیست که به روش های دیگر توسط سازمان ها یا افراد استفاده شود.

سازمان صلیب سرخ جهانی

نمادهای پرچم صلیب سرخ به چه معنا هستند؟

در زمان جنگ، نشان‌های صلیب سرخ، هلال سرخ و کریستال قرمز به معنای «تیراندازی نکن!» است. آنها بیانگر بی طرفی و محافظت هستند. برای تأثیرگذاری، همه باید معنای نمادها را درک کنند و به آنها اعتماد داشته باشند.

همچنین می توان از این نشان ها برای نشان دادن ارتباط یک فرد یا شی با جنبش بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر که شامل صلیب سرخ بریتانیا است استفاده کرد. سازمان های صلیب سرخ و هلال احمر ممکن است از این نمادها در لوگوی خود استفاده کنند زیرا نقش دیرینه آنها در مراقبت از بیماران و مجروحان در جریان درگیری های مسلحانه است.

منشا نمادها

نشان صلیب سرخ تحت کنوانسیون اصلی ژنو در سال 1864 به تصویب رسید. این نشان وارونگی پرچم سوئیس (صلیب سفید روی پس‌زمینه قرمز) است.

این امر ارتباط تاریخی بین سوئیس و کنوانسیون اصلی ژنو را به رسمیت می شناسد. نشان صلیب سرخ هیچ معنای مذهبی عمدی ندارد. با این حال، در قرن نوزدهم، این نماد سربازان امپراتوری عثمانی (ترکیه امروزی) را به یاد صلیبیون قرون وسطی می‌اندازد.

بنابراین، از سال 1876، برخی از کشورها از نشان هلال احمر مانند سایر کشورها از نشان صلیب سرخ استفاده کردند. بر اساس استفاده از آن در طی چندین دهه، نشان هلال احمر به طور رسمی در کنوانسیون به روز شده ژنو در سال 1929 به رسمیت شناخته شد.

یک نشان متمایز اضافی – کریستال قرمز – در سال 2005 برای افزایش حفاظت در مواقعی که ممکن است به نمادهای موجود احترام گذاشته نشود، ایجاد شد. همچنین به ترویج جهانی شدن جنبش صلیب سرخ و هلال احمر کمک کرد.

بنابراین، ممکن است اعضای جنبش بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر را در کشورهای دیگر مشاهده کنید که از صلیب سرخ، هلال احمر یا کریستال قرمز استفاده می کنند.

نمادهای دیگری نیز تحت قوانین بین المللی بشردوستانه استفاده می شود که از افراد و اشیاء خاص محافظت می کند. اینها شامل علائمی است که برای شناسایی واحدهای دفاع غیرنظامی یا اشیایی که تخریب آنها نیروهای خطرناکی مانند سد را آزاد می کند، استفاده می شود.

همچنین یک نشان وجود دارد که برای شناسایی اموال مهم فرهنگی استفاده می شود.

لوگوی نشان فرهنگی صلیب سرخ

سپر آبی و سفید که به سادگی به عنوان “سپر آبی” نیز شناخته می شود، علامت شناسایی برای حفاظت از اموال فرهنگی در درگیری های مسلحانه است (بر اساس کنوانسیون 1954 لاهه).

این نشان را می‌توان بر روی دارایی‌های فرهنگی مشخص (مثلا موزه‌ها، بناهای تاریخی، ساختمان‌های تاریخی یا مکان‌های باستان‌شناسی) به نمایش گذاشت تا نشان دهد که نباید برای مقاصد نظامی استفاده شود و یا هدف حمله قرار نگیرد.

پرچم سوئیس

پرچم سوئیس متشکل از یک صلیب متقارن سفید بر روی زمینه قرمز است و تنها یکی از دو پرچم مربع شکل ملی در جهان را نشان می دهد. این طراحی به سال 1300 برمی گردد، زمانی که نیروهای کنفدراسیون سوئیس شروع به استفاده از یک صلیب سفید روی پس زمینه قرمز به عنوان پرچمدار میدان نبرد خود کردند.

پرچم سوئیس در طبیعت بکر وزیبا

سوئیس پس از شکست از ارتش فرانسه در نبرد ماریگنانو در سال 1515، متعهد به بی طرفی ابدی شد. ثانویه به دلیل عدم مشارکت بیشتر در درگیری های نظامی، علامت میدانی سوئیس برای بیش از سه قرن از کار افتاد. مزدوران سوئیسی گاه به گاه استثنا بودند که در دهه های 1600 و 1700 به پوشیدن نشان های صلیب سفید در میدان های جنگ ادامه دادند.

صلیب سرخ

در تابستان 1859، تاجر سوئیسی ژان هانری دونانت برای یک سفر کاری به شمال ایتالیا سفر کرد. او به طور تصادفی شاهد عواقب نبرد سولفرینو، شهری کوچک در جنوب دریاچه گاردا، در غروب 24 ژوئن 1859 بود.

بیش از 300000 سرباز در یک روز در این نبرد تاریخی شرکت کردند که منجر به شکست ارتش اتریش توسط اتحادی از نیروهای فرانسوی و ساردین شد. در حین گشت و گذار در میدان نبرد، دونان بیش از 40000 سرباز کشته و زخمی را مشاهده کرد.

او کتابی با عنوان «Un Souvenir de Solférino» نوشت که عواقب نبرد و رنج سربازان مجروح محروم از مراقبت های پزشکی را شرح می داد. این کار، همراه با حمایت خستگی ناپذیر دونانت، الهام بخش ایجاد کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) در سال 1863 بود.

همچنین بررسی کنید: زیباترین پرچم های جهان

نشان رسمی صلیب سرخ به عنوان معکوس پرچم سوئیس به افتخار سوئیس دونانت طراحی شد. شهروندی. تأسیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ پایه‌هایی را برای بهبود وضعیت سربازان مجروح و تضمین حفاظت از پزشکان بی‌طرف، آمبولانس‌ها و بیمارستان‌های صحرایی در طول درگیری‌های مسلحانه ایجاد کرد.

ژان هانری دونان بعداً در سال 1901 اولین جایزه صلح نوبل را برای این دستاورد دریافت کرد. سال جاری صد و پنجاهمین سالگرد تأسیس صلیب سرخ است و صلیب سرخ به یک نماد بشردوستانه مورد احترام و قابل اعتماد بین المللی تبدیل شده است.

از منظر قانون کپی رایت بین المللی، نمادهای طرح هندسی خالص، مانند پرچم سوئیس یا صلیب سرخ، از نظر قانونی محافظت نمی شوند. فقط آثاری که به‌عنوان «هنر خلاق» تعریف می‌شوند، می‌توانند دارای حق چاپ باشند، و یک اثر هنری باید به اندازه‌ای اصیل باشد که واجد شرایط حق چاپ باشد.

اشکال هندسی رایج از این تعریف منتفی است. استفاده مناسب از نشان های ملی (و محدودیت های آن) توسط دستورات رسمی دولتی و قوانین ملی تعریف شده است. همین امر در مورد مجوز رسمی برای استفاده از نماد صلیب سرخ، که توسط مقررات صلیب سرخ و توسط سازمان های صلیب سرخ ملی و شعب و شعب محلی مربوطه آنها محدود شده است، صدق می کند.

بدیهی است که با توجه به اهمیت بشردوستانه اساسی آن، نشان صلیب سرخ باید در محدوده های مشخص شده در برابر استفاده غیرمجاز یا سوء استفاده، خواه به قصد عمدی یا اتفاق ناخواسته محافظت شود.

جالب توجه است که یک شکایت در مورد استفاده از نماد صلیب سرخ اخیراً به رسمیت شناخته شده بین المللی دست یافت، زمانی که شرکت جهانی داروسازی و تجهیزات پزشکی جانسون اند جانسون از صلیب سرخ آمریکا به دلیل استفاده از علامت تجاری صلیب سرخ در محصولات تجاری شکایت کرد.

این ادعا که پس از یک اختلاف طولانی در سال 2008 حل و فصل شد، از این ایده حمایت می کند که حمایت قانونی از حق چاپ بعید است که بر استفاده مناسب بشردوستانه از نماد صلیب سرخ، چه در داخل یا خارج از ایالات متحده تأثیر بگذارد.

چگونه می توانید از نمادهای صلیب سرخ محافظت کنید ؟

ما برای محافظت از نمادهایی که از زندگی ها محافظت می کنند به کمک شما نیاز داریم. سوء استفاده از نشان در درگیری های مسلحانه ممکن است جنایت جنگی باشد.

حتی در زمان صلح، استفاده نادرست می تواند منجر به سوء تفاهم و عدم اطمینان شود. عدم اطمینان ممکن است افرادی را که نیاز به محافظت دارند در معرض خطر قرار دهد.

نام‌های «صلیب سرخ»، «هلال احمر» و «کریستال سرخ» نیز محافظت می‌شوند.

استفاده غیرمجاز از نشان ها در قوانین بین المللی و ملی ممنوع است. صلیب سرخ بریتانیا بر استفاده غیرمجاز یا سوء استفاده (عمدی یا تصادفی) از نمادها و طرح های مشابه در بریتانیا نظارت می کند. رایج ترین موارد سوء استفاده از نشان صلیب سرخ در بسته بندی های تجاری، محصولات و تبلیغات مربوط به مراقبت های بهداشتی، کمک های اولیه و مواد پزشکی یافت می شود.

سخن پایانی

امیدواریم که مطلب مفیدی را مطالعه کرده باشید و با اشتراک گذاری این مطلب ما را همراهی کنید، همچنین می توانید برای سفارش چاپ فوری پرچم ساحلی و پرچم های تشریفات و یا سفارش پرچم رومیزی مورد استفاده در ادارات دولتی و دفاتر کاری با البرز پرچم در تماس باشید.

4/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری مطلب:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها