شاهین کریمی مدیر پشتیبانی

مشاوره و پاسخگویی به سوالات قبل از خرید

 09120586680

پرده هازان چیست؟ سفارش پرده هازان + ویژگی ها و موارد استفاده

پرده هازان، یکی از مدرن ترین پرده هایی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع پرده ها جنس نسبتا ضخیم اما لطیفی دارند. و برای جلوگیری از ورود نور به داخل ساختمان استفاده می شود.

بافت نرم و ریز پارچه مورد استفاده برای این پرده ها باعث شده مقاومت بسیار خوب و عمری نسبتا طولانی داشته باشند. تنوع بسیار زیادی که در این پرده ها وجود دارد باعث شده تا افراد زیادی هازان را به عنوان پرده ایده آل خود انتخاب کنند.

پرده هازان از جمله پرده هایی است که وزن متوسطی دارد. وزن این نوع پرده ها چیزی بین پرده های مخمل (سنگین) و پرده های توری (سبک) می باشد. بدین ترتیب در هنگام شست و شو مشکلات خاصی را به وجود نمی آورند و به راحتی در خانه قابل شستشو هستند.

جنس پرده هازان کتان می باشد. دلیل نامگذاری این پرده ها به هازان نیز استفاده از نام ترکی این نوع پارچه است. البته نباید از این موضوع غافل شویم که هازان پرده ای وارداتی نیست و در داخل ایران تولید می شود. برخی از فروشنده ها برای سود بیشتر این نوع پرده را با توجه به نامگذاری آن، پرده ای وارداتی معرفی می کنند.

ویژگی های پرده هازان چیست؟

این پرده دارای ویژگی های بسیار زیادی است و این موضوع باعث شده تا مورد توجه عده زیادی قرار بگیرد. یکی از مزایای این نوع از پرده ها بافت بسیار ریز آنها می باشد.

بافت ریزی که این پرده دارد باعث می شود دوام آن بسیار مناسب باشد. با دوام بودن پرده ها کمک می کند تا بتوان از آنها برای مدت زمانی بسیار طولانی استفاده کرد. در صورت استفاده طولانی مدت از این پرده ها می توان گفت که بسیار مقرون به صرفه نیز می باشند.

نمای ظاهری بسیار زیبا یکی دیگر از ویژگی های این پرده به شمار می رود. علت های زیادی برای زیبا شدن پرده می توان نام برد. از جمله دلایل زیبایی این پرده ها، بافت بسیار خوب و فشرده پارچه و همچنین ضخامت و وزن ایده آل آن می باشد.

از دیگر ویژگی های این نوع پرده ها امکان چاپ طرح های مختلف بر روی آن است. این موضوع باعث شده تا بتوان طرح های دلخواه و خاصی را بر روی پرده چاپ کرد. پرده هازان بعد از نصب بسیار شکیل بوده و نیازی به سرب برای ایجاد فرم بهتر ندارد.

ویژگی های پرده هازان چیست؟

کاربرد پرده های هازان

پرده هازان از جمله پرده هایی بوده که مخصوص یک مکان خاص طراحی نشده، به همین خاطر کاربردهای بسیار گسترده ای دارد. برای مثال در ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری می توان از این نوع پرده ها استفاده کرد. ساختمان های مسکونی بخش های مختلفی مثل اتاق خواب، اتاق کودک، هال و پذیرایی دارند.

در همه این موارد می توان از پرده هازان استفاده کرد و محدودیت خاصی وجود ندارد. البته بیشتر برای اتاق خواب و اتاق کودک مورد استفاده قرار می گیرد. پرده های هازان به عنوان بخشی از پرده هال و پذیرایی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

ساختمان های اداری معمولا پنجره های متعددی دارند که برای همه آنها به خصوص اتاق هایی که نیاز است ظاهر بسیار شیک و زیبایی داشته باشند، پرده هازان مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی بیشتر: چاپ پرده مخمل

در محیط های تجاری بیشتر برای جنبه تبلیغاتی از این پرده ها استفاده می شود. با توجه به قابلیت چاپ بسیار خوبی که دارند، می توان تبلیغات مد نظر را بر روی آنها چاپ کرد. بدین ترتیب استفاده از این پرده ها بسیار زیاد است و هر فردی می تواند با توجه به نیاز و سلیقه ای که دارد، پرده مورد نظر را انتخاب کند.

قیمت پرده هازان

با توجه به ویژگی ها و کاربردهای بسیار زیادی که برای این پرده معرفی شد، ممکن است اغلب افراد انتظار محصولی گران قیمت را داشته باشند. البته این طرز فکر تا حدودی اشتباه است زیرا این پرده ها با مناسب ترین قیمت ممکن به بازار عرضه می شوند. علت اصلی که باعث شده قیمت این پرده ها مناسب باشد، تولید پارچه هازان در داخل کشور می باشد.

وارداتی نبودن پارچه باعث شده تا شرکت های تولیدی بتوانند پارچه هازان را با مناسب ترین قیمت ممکن تهیه کنند.

علت باکیفیت بودن چاپ پرده هازان چیست؟

چاپ انواع پرده هازان به منظور ایجاد تنوع و زیبایی انجام می شود. برخی از افراد ممکن است از کیفیت چاپ این پرده اطمینان خاطر نداشته باشند. به همین خاطر در این بخش قصد داریم علت باکیفیت بودن چاپ انواع پرده هازان را بیان کنیم. پارچه هازان معمولا از نخ 100 تولید نمی شود. این پارچه ها دارای 50 الی 70 درصد نخ یا الیاف طبیعی و 30 الی 50 درصد نیز الیاف مصنوعی می باشند.

دلیل اصلی استفاده از الیاف مصنوعی در پارچه این پرده، بهبود کیفیت چاپ است. پارچه هایی که به طور کامل از نخ یا الیاف طبیعی ساخته می شوند، گزینه ایده آلی برای چاپ به شمار نمی روند.

چاپ انجام شده بر روی پرده های هازان بسیار شفاف و با دوام است. این موضوع باعث شده تا زیبایی این پرده ها چندین برابر شود. علاوه بر کاهش کیفیت چاپ، پارچه هایی که به طور کامل از الیاف طبیعی تولید می شوند در هنگام شستشو تغییر ابعاد خواهند داشت و حدود 10 درصد کوچک تر از ابعاد اولیه می شوند.

علت با کیفیت بودن پرده هازان چیست؟

سخن پایانی

افرادی که قصد خرید پرده هازان را دارند روش های مختلفی را می توانند انتخاب کنند. یکی از این روش ها که همه شما با آن آشنایی دارید، خرید حضوری یا فیزیکی است.

در این روش باید فروشگاه مد نظر را در سطح شهر پیدا کرده و به آن مراجعه کنبد. روش دوم خرید غیر حضوری یا آنلاین آن می باشد. در این روش کافی است بهترین فروشنده را پیدا کرده و محصول مورد نظر را سفارش دهید.

هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خود را دارند اما با توجه به نقش پررنگ اینترنت در زندگی های امروزی، خرید اینترنتی پرده هازان با استقبال بیشتری مواجه شده است.

4/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری مطلب:
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها