شاهین کریمی مدیر پشتیبانی

مشاوره و پاسخگویی به سوالات قبل از خرید

 09120586680

پرچم انگلیس | دانستنی های پرچم انگلیس + فایل لایه باز

ابعاد، مشخصات و شکل پرچم انگلیس

این پرچم دارای نسبت عرض به طول 3:5 است. روی هم قرار گرفتن صلیب های سه قدیس بر روی پرچم کاملاً پیچیده است.

به عنوان مثال، صلیب سنت جورج از عرضی تشکیل شده است که یک پنجم ارتفاع پرچم است، در حالی که مرز سفید صلیب یک پانزدهم ارتفاع پرچم است.

علاوه بر این، صلیب سنت اندرو 1/5 عرض است که به صورت عمود بر قطر اندازه گیری می شود. اندازه گیری قطر از گوشه بالابر بالا شروع می شود، 3/30 قطر سفید، 2/30 قرمز و 1/30 سفید است.

این ابعاد صرف نظر از طول پرچم اعمال می شود. اگر پرچم دارای نسبت محبوب 3:5 باشد، ابعاد صلیب سنت پاتریک به صورت چهار ضلعی ظاهر نمی شود بلکه بریده به نظر می رسد.

دانلود فایل لایه باز پرچم انگلیس

فایل اصلی لایه باز پرچم این کشور را در این قسمت می توانید بصورت رایگان دانلود کنید.

این فایل اصلی پرچم کشور انگلستان بوده و مجموعه البرز پرچم از همین فایل برای تولید پرچم کشور انگلستان برای چاپ پرچم تشریفات، پرچم رومیزی، تولید پرچم ساحلی و پرچم مدل تی با بهترین کیفیت استفاده میکند.

کیفیت : عالی
حجم فایل : 5 مگابایت
پیش نمایش : کلیک کنید
ورژن :pdf

نماد پرچم انگلیس نشان دهنده چیست؟

انگلستان (بریتانیا) از اتحاد انگلستان، اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز تشکیل شد. پرچم کنونی که با نام Union Jack یا Union Flag نیز

شناخته می شود. در اصل این اتحاد را نشان می دهد.

این اتفاق در 1 ژانویه 1801 به تصویب رسید و شامل یک صلیب قرمز برای سنت جورج، حامی انگلستان است که بر روی صلیب سفید سنت پاتریک، حامی ایرلند قرار گرفته است.

علاوه بر این، دو صلیب بر روی شور سنت اندرو، حامی اسکاتلند قرار گرفته اند.

تنها منطقه ای که در پرچم نشان داده نمی شود، ولز است زیرا این پرچم زمانی طراحی شده است که این کشور بخشی از بریتانیا نبود. بنر انگلستان یکی از شناخته شده ترین پرچم ها در جهان است.

این پرچم تنها نمادی از تاریخ غنی بریتانیا است، بلکه نمادی از وحدت و تنوع سه سرزمینی است که منطقه را تشکیل می دهند.

بررسی تاریخچه پرچم انگلستان

پرچم انگلستان ترکیبی از سه پرچم تاریخی است. اولین پرچمی که در این منطقه برافراشته شد به سال 1603 برمی گردد که در این نماد تاج های انگلستان و استکاتلند با یکدیگر ترکیب شدند و نماد پرچم انگلیس شکل گرفت.

جیمز ششم اسکاتلند پادشاه انگلستان شد و همچنین به عنوان جیمز اول ایرلند حکومت کرد. در سال 1606، پادشاه جیمز پرچمی را به نمایندگی از بریتانیا تصویب کرد. این پرچم شامل یک میدان آبی بود که صلیب قرمز سنت جورج (انگلیس) بر روی صلیب سفید سنت اندرو (اسکاتلند) قرار داشت.

منشاء صلیب قرمز در پرچم انگلیس

منشأ صلیب قرمز سنت جورج را می توان به زمان صلیبیون جست وجو کرد، زمانی که شاه ریچارد شیردل در سال 1188 از یک بنر با صلیب سفید روی زمینه قرمز استفاده کرد. در برخی مواقع، این ترکیب رنگ برعکس شد و صلیب های قرمز در طول سلطنت ادوارد اول در دهه 1270 استاندارد شدند.

سنت جورج یک قدیس جنگجوی معروف در انگلستان بود و پادشاه ادوارد سوم او را به خاطر شجاعتش در جنگ های صلیبی تجلیل کرد. ادوارد پس از بازی در نبرد کرسی، سنت جورج را به عنوان قدیس حامی انگلستان تعیین کرد و در سال 1348 به او نقشی منحصر به فرد به عنوان حامی بازوهای سلطنتی اعطا کرد.

علت ممنوعیت صلیب سنت جورج

از آن زمان، صلیب سنت جورج، یک صلیب سفید در یک میدان قرمز، محبوب شد. در دوران اصلاحات انگلیسی، همه پرچم های مذهبی به جز صلیب سنت جورج که به نماد ثابتی در استاندارد سلطنتی تبدیل شده بود ممنوع شد.

همچنین در سایت مطالعات اروپا گفته شده است که:

در ایتالیا صلیب سنت جورج در مقابل صلیب سنت آمبروز قرار دارد. صلیب قرمز و سفید به طور گسترده در شمال ایتالیا به عنوان نماد بولونیا، پادوا، رجیو امیلیا، مانتوآ، ورسلی، الساندریا به جای پرچم سنت آمبروز که توسط کمون میلان در سال ۱۰۴۵ تصویب شد استفاده می‌شد.

این نماد توسط لیگ سوابا در امپراتوری مقدس روم قبل از اصلاحات پذیرفته شد. سنت جورج پس از اصلاحات انگلیسی به عنوان قدیس حامی انگلستان شناخته شد. از اوایل دوره مدرن، پرچم سنت جورج به عنوان پرچم ملی انگلستان شناخته شد.

منبع:مطالعات اروپا

ریشه تاریخی ترکیب پرچم انگلیس و اسکاتلند

پرچم اسکاتلند که با پرچم انگلستان ترکیب شد نیز سابقه ای طولانی دارد. این پرچم یک میدان آبی با نمک سفید، معروف به “صلیب سنت اندرو” را نشان می داد. افسانه می گوید که صلیب مورب سفید شکل صلیب است که سنت اندرو بر روی آن مصلوب شد.

در هرالدریک، رنگ قرمز در یک میدان آبی مجاز نبود، بنابراین هنگامی که پادشاه جیمز دستور اتحاد پرچم های انگلستان و اسکاتلند را صادر کرد، صلیب قرمز باید در یک میدان سفید ظاهر می شد.

علت اضافه شدن نماد ها به پرچم در سال 1606 میلادی

در سال 1606، ولز نیز به عنوان بخشی از انگلستان گنجانده شد، و صلیب سنت پاتریک، متشکل از یک صلیب مورب قرمز بر روی یک میدان سفید، برای نشان دادن ولز اضافه شد. در دوران مشترک المنافع و حمایت از سال 1649 تا 1660، چنگ به پرچم اضافه شد.

با این حال، در زمان سلطنت چارلز دوم در سال 1660 حذف شد. در سال 1800، قانون اتحاد پادشاهی بریتانیا و ایرلند را متحد کرد که منجر به گنجاندن صلیب سنت پاتریک شد.

تغییراتی که در سال 1780 بوجود آمد

استفاده از نمک قرمز سنت پاتریک به سال 1780 برمی گردد که به عنوان پرچم او پذیرفته شد. این نظم در سال 1783 توسط پادشاه جورج سوم تأسیس شد. استفاده از صلیب سنت پاتریک یک موضوع بحث برانگیز است زیرا اکثر ناسیونالیست های ایرلندی آن را رد می کنند تا نماد قلمرو خود در یونیون جک باشد.

ذکر این نکته ضروری است که: ایرلند بلافاصله به پرچم اضافه نشد زیرا تا سال 1801 به طور رسمی بخشی از بریتانیا نبود. با این حال، در سال 1922، ایرلند از اتحادیه جدا شد و به یک کشور مستقل تبدیل شد، در حالی که ایرلند شمالی بخشی از بریتانیا باقی ماند.

بررسی کنید :
دانلود فایل لایه باز پرچم ایتالیا

نکاتی در رابطه با پرچم یونیون جک

طراحان پرچم مجبور بودند صلیب ها را بدون آسیب رساندن به یکدیگر ادغام کنند. مشاوران هرالدیک پادشاه این مشکل را با تقسیم مورب سفید صلیب سنت اندرو با صلیب قرمزی که در زیر در یک نیمه پرچم و قسمت بالایی در سمت دیگر ظاهر می شود، حل کردند. برای جدا کردن صلیب سنت پاتریک از صلیب سنت جورج یک فیمبراسیون سفید اضافه شد. پرچم فعلی یونیون جک از سال 1801 مورد استفاده قرار گرفته است.

نماد یونیون جک

یونیون جک نماد بریتانیا است که در سراسر جهان شناخته شده است. این پرچم در پرچم کشورهای مشترک المنافع مانند نیوزلند، تووالو و استرالیا گنجانده شده است.

همچنین در پرچم برخی از ایالت های ایالات متحده، هاوایی، و سه استان کانادا (انتاریو، مانیتوبا، بریتیش کلمبیا) و برخی از ایالت های استرالیا (نیو ساوت ولز، استرالیای جنوبی، کوئینزلند، ویکتوریا، تاسمانی، استرالیای غربی) وجود دارد.

رنگ های پرچم انگلستان نشان دهنده چیست؟

سنت های باستانی و هرالدیک رنگ های پرچم را با نمادگرایی عمیق مرتبط می کنند.

رنگ سفید نماد پاکی، حقیقت و بی گناهی بود.

قرمز نماد قدرت نظامی، شهادت و جنگاوری بود.

آبی به معنای وفاداری، ایمان، صداقت و قدرت بود.

اما تعریف امروزی رنگ های پرچم انگلستان به ترتیب:

✔️ سفید نشان دهنده صلح و صداقت است.

✔️قرمز نماد شجاعت و قدرت است.

✔️آبی نشان دهنده هوشیاری، عدالت، وفاداری و استقامت است

حقایقی جالب در مورد پرچم انگلستان

✔️مواردی وجود دارد که پرچم به نشانه ناراحتی وارونه به اهتزاز در می آید. با این حال، این برای برخی توهین آمیز تلقی می شود.

✔️این پرچم در روز سنت پاتریک، روز سنت اندرو و افتتاح پارلمان برافراشته می شود.

✔️پرچم بریتانیا به عنوان یک کانتون بر روی پرچم های نظامی و غیر نظامی گنجانده شده است.

به عنوان مثال: در گوشه سمت چپ بالای یک میدان آبی رنگ بر روی پرچم دولت بریتانیا ظاهر می شود. علاوه بر این، همچنین در گوشه سمت چپ بالای یک علامت قرمز در ناحیه قرمز علامت مدنی بریتانیا ظاهر می‌شود.

✔️پرچم ولز از نوارهای افقی دو رنگ سفید و سبز با اژدهای قرمز در مرکز تشکیل شده است. با این حال، این پرچم در پرچم بریتانیا نشان داده نمی شود زیرا ولز همیشه بخشی از انگلستان در نظر گرفته شده است.

✔️در حالی که پرچم عموماً با نام Union Jack شناخته می شود، نام رسمی اتحادیه پرچم است، مگر اینکه در دریا استفاده شود. نام «جک» به پرچم ملی دریانوردی اشاره دارد که در راس یک کشتی به اهتزاز در می‌آید.

✔️ریشه نام «یونیون جک» ناشناخته است. با این حال، مورخان استفاده از آن را در زمان ملکه آن (ح. 1702-14) ردیابی می کنند.

✔️برای چشم ساده، پرچم اتحادیه متقارن به نظر می رسد. با این حال، اینطور نیست. اگر فرصتی برای چرخاندن پرچم به دست آورید، تفاوت را متوجه خواهید شد.

✔️به غیر از پرچم میدان سفید با صلیب سرخ برای انگلیس، منطقه یک پرچم جایگزین داشت. این پرچم شامل یک میدان قرمز با یک اژدهای سفید در مرکز بود.

✔️پذیرش پرچم اتحادیه در سال 1606 برای مدت طولانی مورد استقبال قرار نگرفت. انگلیسی ها از این ایده که پس زمینه سفید پرچم آنها ناپدید شده و صلیب سنت جورج در یک میدان آبی ظاهر شد، ناراحت بودند.

✔️ اسکاتلندی ها همچنین از این ایده که صلیب سرخ انگلیس بر روی صلیب سفید سوئدی قرار گرفته بود، خوششان نمی آمد.

✔️پرچم اتحادیه برای استفاده در دریا تا سال 1707، زمانی که اسکاتلند و انگلیس رسما متحد شدند، محدود بود.

✔️یافتن یونیون جک با رنگ های دیگر بسیار رایج است زیرا هیچ مقررات سختگیرانه ای در مورد پرچم وجود ندارد.

به این مطلب امتیاز بدهید
اشتراک گذاری مطلب:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها